Gmina Zambrów na podstawie Zarządzenia nr 204/VIII/21 Wójta Gminy Zambrów z dnia
18 października 2021r., zgodnie z zapisami Regulaminu § 6. pkt 1, ogłasza drugi nabór Grantobiorców przedsięwzięcia „Budowa instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii na terenie gminy Zambrów – III edycja”, na wykonanie instalacji hybrydowych, fotowoltaicznych i solarnych.
Uczestnik jest rozumiany jako Grantobiorca, może otrzymać dofinansowanie na poziomie maksymalnie do 65% lub zgodnie z umową o dofinansowanie na realizację Projektu.
W projekcie przewiduje się przyznanie grantów dla 44 Grantobiorców.
Drugi nabór dotyczy wykonania następujących instalacji:
- 2 komplety instalacji fotowoltaicznych do 5 kWp i kolektorów słonecznych (tzw. hybryd),
- 12 pojedynczych instalacji fotowoltaicznych, tym 1 szt. poniżej 5 kWp oraz 11 szt. powyżej 5 kWp.
- 0 pojedyncze instalacje kolektorów słonecznych – zakres został już wyczerpany.
Zwiększenie liczby uczestników projektu będzie możliwe tylko po otrzymaniu zgody Urzędu Marszałkowskiego do wyczerpania środków wskazanych we wniosku.
Termin składania wniosku o udział w projekcie rozpoczyna się 17 grudnia 2021r. i potrwa do
23 grudnia 2021r.
Miejsce składania w Urzędzie Gminy Zambrów pokój 19, w godzinach pracy Urzędu w godzinach od 7.00 do 15.00.
Termin i sposób rozstrzygnięcia
Lista zakwalifikowanych mieszkańców jak też lista rezerwowa będzie upubliczniona, poprzez jej zawieszenie na stronie www.gminy i tablicy ogłoszeń, do 5 dnia następnego miesiąca, tj. do 5/01/2022r.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udziału w Projekcie, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Dokument potwierdzający zapotrzebowanie na energii elektryczną, wystawiony przez dostawcę energii za okres roczny lub półroczny poprzedzający rok złożenia wniosku, (2020).
Dokumenty zgłoszeniowe złożone w inny sposób niż to przewiduje regulamin lub poza terminem określonym niniejszym Regulaminem nie będą rozpatrywane.
Etapy realizacji od złożenia wniosku:
- Dostarczenie dokumentów zgłoszeniowych przez Grantobiorcę w odpowiedzi na ogłoszony nabór przez Gminę (od 17/12/ 2021r. do 23/12/2021r.),
- Ocena formalna i merytoryczna dokumentów zgłoszeniowych dostarczonych przez Grantobiorców do 5/01/2022r.
- Publikacja listy podstawowej i rezerwowej 5/01/2022r.
- Zbieranie ofert (na druku zał. 6 lub/i 7) od potencjalnych Wykonawców przez uczestników zakwalifikowanych na listę podstawową i wybór najkorzystniejszej oferty,
- Wizyta Inspektora i sprawdzenie zebranych ofert (kontrola inwestycji doraźna) służąca weryfikacji dokumentów zebranych przez Grantobiorcę do podpisania umowy
o powierzenie grantu, - Rekomendacja Inspektora do podpisania umów z Grantobiorcami,
- Zawieranie umów Grantobiorcy z Grantodawcą o powierzeniu grantu (wzór umowy stanowi załącznik do Regulaminu),
- Realizacja Inwestycji przez Grantobiorcę do 120 dni od daty podpisania umowy
o powierzenie grantu lecz nie później, niż do 31/12/2022r. - Odbiór instalacji OZE przez Grantobiorcę od Wykonawcy i powiadomienie Gminy,
- Wizyta w miejscu montażu mikroinstalacji OZE, przed złożeniem wniosku o płatność (odbiór Inwestycji przez inspektora nadzoru),
- Złożenie przez Grantobiorcę wniosku o płatność do Gminy,
- Ocena złożonego wniosku o rozliczenie Grantu przez Gminę, jego uzupełnienia
i akceptacja, - Otrzymanie przez Grantobiorcę, grantu w terminie 30 dni od daty poprawnie złożonego wniosku o wypłatę Grantu.
Załączniki do ogłoszenia:
- Zarządzenie Wójta Gminy Zambrów Regulamin
- Załącznik nr 1 - WNIOSEK O UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Załącznik nr 2 - PROTOKÓŁ ODBIORU INSTALACJA FOTOWOLTAICZNA
- Załącznik nr 3 - PROTOKÓŁ ODBIORU INSTALACJA SOLARNA
- Załącznik nr 4 - Umowa o powierzenie Grantu (wzór)
- Załącznik nr 5 - WNIOSEK O PŁATNOŚĆ
- Załącznik nr 6 - FORMULARZ OFERTY WYKONAWCY (INSTALACJA PV)
- Załącznik nr 7 - FORMULARZ OFERTY WYKONAWCY (KOLEKTORY SŁONECZNE)
- Załącznik nr 8 - MINIMALNE WYMOGI INSTALACJI